Nosiče bicyklov na ťažné zariadenie Atera

Pridané: 17.03.2016 20:24:52 Počet zobrazení: 3030

17 Marec 2016

Nosiče bicyklov na ťažné zariadenie Atera

Tento článok slúži ako základný informačný zdroj pre zákazníkov, ktorý sa rozhodli zakúpiť si nosič bicyklov na ťažné zariadenie Atera, len sa rozhodujú, ktorý model by bol pre nich najlepší. Nosiče atera všeobecne radíme do štyroch skupín resp. modelov Strada Sport Mx, Strada DLx, Strada EVOx a Strada Variao x.

 


Cenovo najdostupnejšie sú modely Atera Strada Sport M.

m3

Existujú v prevedení pre dva a tri bicykle. Každý sa dá rozšíriť adaptérom a tým zvýšiť jeho kapacitu o jeden bicykel. Nosič má oceľový základný rám, oceľový vertikálny rám. Základný upínací systém je pri všetkých modeloch rovnaký – rýchloupínací pákový so zámkom na rukoväti.

upnutie

 

Nosič je vyklápateľný. Os vyklopenia je postačujúca pre bežné vozidlá. Pôsobí subtílne, jednoducho. Ničím však neuberá na kvalite.

strada m

 


Drahšou alternatívou od modelu Sport Mx, je model Atera Strada DLx.

Atera Strada DL

Najvýraznejším rozdielom je možnosť bicykle nie vyklopiť, ale vysunúť. Pod horizontálnym rámom sú dve koľajničky v tvare oblúku po ktorých sa vykoná vysunutie nosičov pod istým uhlom, a teda získate dostatočný priestor za vozidlom. Táto možnosť je mimoriadne praktická pri vozidlách s krídlovými dverami (VW Multivan, Sprinter, Vito atď.)

Atera Strada DL2

Pri tomto nosiči už sú kombinované materiály – oceľ, hliník. Nosič sa vyrába sa kapacitou 2 a 3 bicykle. Oba modely sú pomocou adaptéru rozšíriteľné o jedno miesto. Dôležitá informácia, ktorá platí pre všetky modely Atera:  pri rozšírení na kapacitu 4 bicyklov, je nutné vzhľadom na dynamické kmity ukotviť popruhy o vertikálny rám nosiča a piate dvere vozidla.

Ďalším modelovým radom v Atere sú modely Atera Strada EVO

Atera Strada EVO

 

 

...sú dizajnovým vylepšením modelu Strada DL. Nosič má širšou základňu, kde má efektívne umiestnené svetlá, ktoré sú typickým prvkom tohto nosiča. Nieje šírkovo nastaviteľný, má plastovú základňu ktorá spája prvky horizontálneho rámu. Vertikálny rám je nižší ako u predošlých modeloch, je sklopiteľným efektným mechanizmom. Modely EVO sú taktiež rozšíriteľné o ďalší bicykel, avšak platí to isté ako pri DL a M v prípade rozšírenia na kapacitu 4 bicyklov.

 

Vrcholom v ponuke nosičov od Atery, je modelový rad Atera Strada Vario.

Atera Strada Vario

 

 

Tieto nosiče v sebe spájajú to najlepšie z nižších radov, ale navyše ponúkajú možnosť zložiť nosič do kompaktných rozmerov.

vario 2

V tomto prípade, ale konštrukcia nosičov nedovoľuje rozšíriť kapacitu ani v jednom prípade.
Nosiče od Atery sú silným súperom v segmente nosičov bicyklov na ťažné zariadenie. Drobné výčitky si ale nemôžem odpustiť. Upínací mechanizmus neráta s toleranciou priemeru gule ťažného zariadenia +/- 5mm. Čo Atera vyriešila dilatačnými plieškami, ktoré je potrebné si zakúpiť, v prípade, že nosič pevne nesedí na ťažnom zariadení. (prípadne je guľa na ťažnom zariadení prešúchaná používaním vozíka). Iný výrobcovia majú tzv. aretačnú skrutku (Thule, Bosal, BuzzRack, Westfalia) prípadne samoaretačný mechanizmus (Cykell-Whsipbar).


Významným prvkom na ktorom Atera „trvaá" je spôsob uzamykania bicyklov na ráme. Ide o poplastovaný oceľový zúbkový pásik.

upnutie atera

 

Jeho jednoznačnou výhodou je kompletné obopnutie rámu bicykla, na druhej strane je tento spôsob zdĺhavejší a pomerne nepraktický. Tento spôsob upnutia využíva ešte jeden producent a to Nemecký MFT. Žiaden iný výrobca sa k tomuto riešeniu nepriklonil. Neznamená, že by bol zlý, len si na to treba zvyknúť.

Najpredávanejšie:

Prihlásenie